restylen logo. 

Restylen van logo en huisstijl

Naast ontwerpen van nieuwe corporate identity houdt ontwerpbureau rotterdam zich veelvuldig bezig met het restylen van logo’s en huisstijlen.
Wij doen dit voor gevestigde bedrijven die al jaren bestaan en waarvan het logo vaak niet meer van deze tijd is en dus toe zijn aan verfrissing.

Bedrijfspositionering wil je ook kunnen zien!

Succesvolle bedrijven die verder door willen groeien en nieuwe stappen willen / moeten maken. Dat begint vaak met een herpositionering. Vragen als wat is onze propositie, wat is onze missie, onze visie? Klopt de doelgroep nog? Waar liggen nieuwe kansen? ontwerpbureau rotterdam denkt graag mee.
Wanneer er heldere antwoorden gegeven zijn op alle vragen helpt dat bij de positionering van het bedrijf en daarmee kan ook het beeld aangepast worden en een restyle ondergaan.
Een nieuwe look & feel passend bij de propositie. Laat jezelf zien op duidelijke wijze.



Bedrijfslogo: kies je voor een nieuw design of een restyle?
Aan de hand van onderzoek kan er bepaald worden of een bestaand logo ‘vergeten’ moet worden en er dus een nieuw logo ontworpen moet worden of dat een restyle een betere keuze is. De mate van restyle is bijzonder afhankelijk van hetgeen er uit een onderzoek naar voren komt en/of simpelweg de wens van de klant.
Het opgeven van een logo dat je al 20 jaar of langer hebt is niet eenvoudig. Een restyle, subtiel of misschien wat resoluter kan een prima oplossing zijn. Maak de juiste keuze.
ontwerpbureau rotterdam helpt daarbij.

Snelle groei van je bedrijf zonder de huisstijl daarin mee te nemen?

Het komt ook voor dat door snelle groei van een bedrijf de verschillende huisstijldragers en communicatie-uitingen totaal niet op elkaar zijn afgestemd. Binnen korte tijd is er dan een wildgroei ontstaan. Zeker wanneer er meerdere mensen binnen een bedrijf zich bezig houden met communicatie. Het maken van Powerpoint presentaties doet iedereen op zijn eigen, goed bedoelde, manier.

Maar de vaste huisstijl raakt daardoor totaal van het pad. Het logo kan dan wel goed zijn en hoeft verder niet te worden aangepast. Na onderzoek,strategiebepaling en concept richten wij ons op een nieuw grafisch ontwerp van een huisstijl. Zodat alles weer klopt in typografie, kleurstelling, vormelementen en de juiste fotografie. Want ook fotografie speelt een belangrijke rol binnen een huisstijl. Er worden keuzes gemaakt zoals wel mensen in beeld of niet, welke posities, kleurstelling etc.

en een restyle van mijn huisstijl